Reklamációs rend és panaszkezelés
Általános rendelkezések
Az eladó köteles az árut a szerződésben meghatározott mennyiségben, minőségben és kivitelben szállítani, és megfelelő módon be kell csomagolnia vagy felszerelnie a szállításhoz, és át kell adnia a vevőnek az áru átvételéhez és használatához szükséges dokumentumokat.
A vevő a megrendelőlap kitöltésével és elküldésével megerősíti, hogy elolvasta ezt a panasztételi eljárást.
Áruk károsodásának veszélye
A vagyon megsértése a vagyon károsodását, megsemmisítését, megrongálódását vagy romlását jelenti, tekintet nélkül az okokra, amelyek miatt bekövetkezett.
Az áruk károsodásának kockázata a vevőre akkor áthárul, amikor az árut az eladótól megkapja.
Panaszkezelés
A vevő köteles a lehető leghamarabb megvizsgálni az árut, miután megszerezte a megvásárolt áru tulajdonjogát.
A vevő köteles indokolatlan késedelem nélkül értesíteni az eladót az áru hibájáról, miután:
a vevő hibát talált
a vevőnek hibája volt az ellenőrzés során, amelyet köteles elvégezni.
Ha a vevő nem teljesíti ezt a kötelezettségét azonnal a kézbesítést követően, akkor a vevőnek nem lehet joga az áru hibáihoz.
Az eladó felelős az árukon a garanciális időszak alatt fellépő hibákért, de nem a hibákért:
maga a vevő okozta
amiről a vevő tudta, mielőtt átvette az árut
amelyhez kedvezményt biztosítottak az áruk árából
amelyek az áruk normál használat, helytelen bánásmód, helytelen vagy túlzott használat vagy az áru élettartama vége által okozott kopás eredményeként keletkeztek.
amelyeket illetéktelen személy beavatkozása okozott az árukba vagy azok részeibe
Áruhibákra vonatkozó követelések
A vevőnek joga van panaszt tenni az áru hibájára az áru átvételénél vagy a jótállási időszak alatt. A jótállási idő nem tévesztendő össze a szokásos élettartammal, amely alatt megfelelő használat és gondozás mellett az áruk tulajdonságaik miatt, i. tekintettel a célra és a használat intenzitásának különbségeire, a kibírásra.
A gyorsan elpusztuló ügyekben felmerülő hibákért a felelősség jogát legkésőbb a vásárlást követő napon kell gyakorolni; különben a jogok lejárnak.
A panasz helyes elbírálása érdekében az igényelt áruknak teljesnek, tisztának, a higiéniai előírásoknak és az általános higiéniai elveknek megfelelően kell lenniük.
A vevő köteles az árut csak rendeltetésszerűen használni, és betartani az ismert szabályokat, feltételeket és használati és gondozási utasításokat.
Abban az esetben, ha a panasz megalapozott, a vevőnek joga van:
a hibák ingyenes kiküszöbölésére, ha az árukon fellépő hiba orvosolható
áruk cseréjére hasonló árukra vagy hasonló árú helyettesítő árukra, ha az áruk hibája helyrehozhatatlan
ésszerű kedvezménnyel a vételárból, ha a hiba nem akadályozza a termék megfelelő használatát
eláll a szerződéstől, ha az áru hibája helyrehozhatatlan.
A panasz benyújtásának módja
A vevő írásban nyújt be panaszt egy teljesen kitöltött reklamációs űrlapon (ez a jelen reklamációs szabályzat melléklete) az eladó címén.
A vevő saját költségén és kockázatára elküldi az igényelt árut az eladónak. Az eladó nem fogadja el a postaköltséggel elküldött árukat.
Az áruvásárlást igazolni kell a visszaküldött áruval együtt.
Garancia
A vevőnek joga van panaszt benyújtani az áru vevő általi kézhezvételétől számított 24 hónapon belül.
Ha a panaszt nem a szavatossági időn belül nyújtják be, a panasz benyújtásának joga lejár.
A vevő köteles indokolatlan késedelem nélkül, haladéktalanul és haladéktalanul, közvetlenül a hiba megállapítása után panaszt benyújtani.
Az eladó köteles a panaszt megfelelően megvizsgálni és annak jogosultságáról 3 napon belül dönteni. A panaszkezelés nem lehet hosszabb 30 napnál. Ez az időszak a követelt áruknak az eladónak történő átadásának napján kezdődik.
Különleges rendelkezések
A vevő jogosult az áruszállításra vonatkozó írásos tájékoztatás kézhezvételétől számított hét napon belül elállni a szerződéstől.
Az eladó köteles visszavenni az árut, és legkésőbb a szerződéstől való elállástól számított 15 napon belül visszaadni a vevőnek az árukért vagy szolgáltatásokért fizetett árat.
Az áruk visszaküldésének költségét a vevő viseli.
Az eladó és a vevő eltérő megállapodásának hiányában a vevő nem mondhat le a szerződésről, amelynek tárgya:
a szolgáltatás nyújtása, ha a szolgáltatást a fogyasztó beleegyezésével kezdték meg teljesíteni az elállási idő lejárta előtt.
olyan áruk értékesítése vagy szolgáltatások nyújtása, amelyek ára függ az árak mozgásától a pénzügyi piacon, amelyet az eladó nem befolyásolhat.
a fogyasztó egyedi követelményeinek megfelelően készült termékek, vagy kifejezetten egy vevőnek szánt termékek, vagy olyan tulajdonságok, amelyeket jellemzőik miatt nem lehet visszaküldeni, vagy romlandó áruk.
hang- vagy videofelvételek vagy számítógépes programok értékesítése.
A vevő nem mondhat le a szerződésről, ha nem értesítette időben az eladót a hibáról.
Ez a "Panaszkezelési eljárás" a Matracpontok.hu online áruházban vásárolt termékekre vonatkozik és 2020. október 15-én lépnek hatályba.
Reklamáció
a távértékesítés útján vagy üzlethelyen kívül kötött szerződésre vonatkozó 102/2014 T.t. számú fogyasztóvédelmi törvény
§ 7 értelmében
Eladó | |
Cégnév: | EUsleep Hungary Kft |
Utca és házszám: | Váci út 19. |
Város: | Budapest |
Irányítószám: | 1134 |
Cégazonosító szám: | 01-09-430567 |
Adószám: | 32669125-2-41 |
Telefon: | +36 70 6283096 |
E-Mail: | info@matracpontok.hu |
Vásárló | |
Vezeték- és keresztnév: | |
Utca és házszám: | |
Város: | |
Irányítószám: | |
Telefon: | |
E-Mail: |
A szerződés tárgya (áru) a következő internetes oldalon lett megvásárolva: |
A megrendelésről visszaigazoló emailt kaptam – a megrendelés száma: |
|
A megrendelés dátuma: |
|
A számla (faktúra) száma: |
|
Az áru kézbesítésének (átvételének) dátuma:: |
|
A reklamáció oka: |
|
Kelt ...................................... dátum .......................... . ........................................................... ............................
név (aláírás)
Mellékletként kérjük csatolni a számla vagy pénztári bizonylat másolatát!