Reklamációs rend és panaszkezelés
Általános rendelkezések
-
Az eladó köteles az árut a szerződésben meghatározott mennyiségben, minőségben és kivitelben szállítani, és megfelelő módon be kell csomagolnia vagy felszerelnie a szállításhoz, és át kell adnia a vevőnek az áru átvételéhez és használatához szükséges dokumentumokat.
-
A vevő a megrendelőlap kitöltésével és elküldésével megerősíti, hogy elolvasta ezt a panasztételi eljárást.
Áruk károsodásának veszélye
-
A vagyon megsértése a vagyon károsodását, megsemmisítését, megrongálódását vagy romlását jelenti, tekintet nélkül az okokra, amelyek miatt bekövetkezett.
-
Az áruk károsodásának kockázata a vevőre akkor áthárul, amikor az árut az eladótól megkapja.
Panaszkezelés
-
A vevő köteles a lehető leghamarabb megvizsgálni az árut, miután megszerezte a megvásárolt áru tulajdonjogát.
-
A vevő köteles indokolatlan késedelem nélkül értesíteni az eladót az áru hibájáról, miután:
-
a vevő hibát talált
-
a vevőnek hibája volt az ellenőrzés során, amelyet köteles elvégezni.
-
Ha a vevő nem teljesíti ezt a kötelezettségét azonnal a kézbesítést követően, akkor a vevőnek nem lehet joga az áru hibáihoz.
-
Az eladó felelős az árukon a garanciális időszak alatt fellépő hibákért, de nem a hibákért:
-
maga a vevő okozta
-
amiről a vevő tudta, mielőtt átvette az árut
-
amelyhez kedvezményt biztosítottak az áruk árából
-
amelyek az áruk normál használat, helytelen bánásmód, helytelen vagy túlzott használat vagy az áru élettartama vége által okozott kopás eredményeként keletkeztek.
-
amelyeket illetéktelen személy beavatkozása okozott az árukba vagy azok részeibe
Áruhibákra vonatkozó követelések
-
A vevőnek joga van panaszt tenni az áru hibájára az áru átvételénél vagy a jótállási időszak alatt. A jótállási idő nem tévesztendő össze a szokásos élettartammal, amely alatt megfelelő használat és gondozás mellett az áruk tulajdonságaik miatt, i. tekintettel a célra és a használat intenzitásának különbségeire, a kibírásra.
-
A gyorsan elpusztuló ügyekben felmerülő hibákért a felelősség jogát legkésőbb a vásárlást követő napon kell gyakorolni; különben a jogok lejárnak.
-
A panasz helyes elbírálása érdekében az igényelt áruknak teljesnek, tisztának, a higiéniai előírásoknak és az általános higiéniai elveknek megfelelően kell lenniük.
-
A vevő köteles az árut csak rendeltetésszerűen használni, és betartani az ismert szabályokat, feltételeket és használati és gondozási utasításokat.
-
Abban az esetben, ha a panasz megalapozott, a vevőnek joga van:
-
a hibák ingyenes kiküszöbölésére, ha az árukon fellépő hiba orvosolható
-
áruk cseréjére hasonló árukra vagy hasonló árú helyettesítő árukra, ha az áruk hibája helyrehozhatatlan
-
ésszerű kedvezménnyel a vételárból, ha a hiba nem akadályozza a termék megfelelő használatát
-
eláll a szerződéstől, ha az áru hibája helyrehozhatatlan.
A panasz benyújtásának módja
-
A vevő írásban nyújt be panaszt egy teljesen kitöltött reklamációs űrlapon (ez a jelen reklamációs szabályzat melléklete) az eladó címén.
-
A vevő saját költségén és kockázatára elküldi az igényelt árut az eladónak. Az eladó nem fogadja el a postaköltséggel elküldött árukat.
-
Az áruvásárlást igazolni kell a visszaküldött áruval együtt.
Garancia
-
A vevőnek joga van panaszt benyújtani az áru vevő általi kézhezvételétől számított 24 hónapon belül.
-
Ha a panaszt nem a szavatossági időn belül nyújtják be, a panasz benyújtásának joga lejár.
-
A vevő köteles indokolatlan késedelem nélkül, haladéktalanul és haladéktalanul, közvetlenül a hiba megállapítása után panaszt benyújtani.
-
Az eladó köteles a panaszt megfelelően megvizsgálni és annak jogosultságáról 3 napon belül dönteni. A panaszkezelés nem lehet hosszabb 30 napnál. Ez az időszak a követelt áruknak az eladónak történő átadásának napján kezdődik.
Különleges rendelkezések
-
A vevő jogosult az áruszállításra vonatkozó írásos tájékoztatás kézhezvételétől számított hét napon belül elállni a szerződéstől.
-
Az eladó köteles visszavenni az árut, és legkésőbb a szerződéstől való elállástól számított 15 napon belül visszaadni a vevőnek az árukért vagy szolgáltatásokért fizetett árat.
-
Az áruk visszaküldésének költségét a vevő viseli.
-
Az eladó és a vevő eltérő megállapodásának hiányában a vevő nem mondhat le a szerződésről, amelynek tárgya:
-
a szolgáltatás nyújtása, ha a szolgáltatást a fogyasztó beleegyezésével kezdték meg teljesíteni az elállási idő lejárta előtt.
-
olyan áruk értékesítése vagy szolgáltatások nyújtása, amelyek ára függ az árak mozgásától a pénzügyi piacon, amelyet az eladó nem befolyásolhat.
-
a fogyasztó egyedi követelményeinek megfelelően készült termékek, vagy kifejezetten egy vevőnek szánt termékek, vagy olyan tulajdonságok, amelyeket jellemzőik miatt nem lehet visszaküldeni, vagy romlandó áruk.
-
hang- vagy videofelvételek vagy számítógépes programok értékesítése.
-
A vevő nem mondhat le a szerződésről, ha nem értesítette időben az eladót a hibáról.
-
Ez a "Panaszkezelési eljárás" a Matracpontok.hu online áruházban vásárolt termékekre vonatkozik és 2020. október 15-én lépnek hatályba.
Reklamáció
a távértékesítés útján vagy üzlethelyen kívül kötött szerződésre vonatkozó 102/2014 T.t. számú fogyasztóvédelmi törvény
§ 7 értelmében
Eladó | |
Cégnév: | EUsleep Hungary Kft |
Utca és házszám: | Váci út 19. |
Város: | Budapest |
Irányítószám: | 1134 |
Cégazonosító szám: | 01-09-430567 |
Adószám: | 32669125-2-41 |
Telefon: | +36 70 6283096 |
E-Mail: | info@matracpontok.hu |
Vásárló | |
Vezeték- és keresztnév: | |
Utca és házszám: | |
Város: | |
Irányítószám: | |
Telefon: | |
E-Mail: |
A szerződés tárgya (áru) a következő internetes oldalon lett megvásárolva: |
A megrendelésről visszaigazoló emailt kaptam – a megrendelés száma: |
|
A megrendelés dátuma: |
|
A számla (faktúra) száma: |
|
Az áru kézbesítésének (átvételének) dátuma:: |
|
A reklamáció oka: |
|
Kelt ...................................... dátum .......................... . ........................................................... ............................
név (aláírás)
Mellékletként kérjük csatolni a számla vagy pénztári bizonylat másolatát!